VRANOVSKÁ PŘEHRADA (VRANCL)

Více na www.vrancl.cz

 
 

FOTOARCHIV  1929 - 1934

 

1929 - Údolí budoucího přehradního jezera Jelenův mlýn (Pointnermühle) byl zaplaven.

 

1929 - Příprava základů hráze Vlevo v pozadí budoucí vranovská pláž

 

1930 - Úzkorozchodná železnice s mostem přes budoucí Granátovou zátoku

 

1930 - Hloubení náhradního koryta řeky Dyje

 

1931 - Betonáž základů hráze V pozadí vlevo udoucí vranovská pláž

 

1932 - Stavba 1. poloviny přehradní hráze

 

1932 - Stavba 1. poloviny hráze V budově jsou 4 stavidla na odpouštění vody.

 

1932 - Stavba hráze s pohledem na dno budoucího jezera

 

1932 - Usazování potrubí pro přívod vody k turbínám

 

1932 - Stavba hráze Vlevo 3 potrubí k turbínám, vpravo 4 odtoky pro odpouštění vody.

 

1933 - Stavba ze strany přehradního jezera

 

1933 - Detail vpustí k turbínám Napouštění přehrady začalo už během dostavby na podzim r. 1933.

 

1933 - Uzávěry vody k turbínám Elektrárna měla 3 francisovy turbímy - každá o výkonu 5,44 MW.

 

1934 - Dokončovací práce na vtokovém potrubí pro přívod vody k turbínám

 

1934 - Dokončování mostovky hráze

 

1934 - Montáž stroje na čištění česlic (Česlice brání vniknutí větších ryb a předmětů do turbín)  

 

1934 - 1. loď "Máša"  Lodní dopravu na Vranovské přehradě začal provozovat 11.7.1934 Jan Máša. Jeho loď měla kapacitu 40 osob a za cestu z hráze na Bítov se platilo 6 Kč. Pod názvem "Brno" a jezdila do roku 1965.

 

 

Další informace o pláži Vranovské přehrady

www.vrancl.cz / aktuality  kamery  mapa  data  historie  fotoarchiv  výlety